Co obnáší vypnutí filtru pevných částic DPF



Filtr pevných částic DPF je součástí strategie eliminace toxických chemikálií z výfukových spalin dieselových motorů. Vozidla splňující normu Euro 5 a Euro 6 jej musí mít povinně nainstalovaný a funkční. Pokud se ovšem nechystáte využívat vozidlo na pozemních komunikacích a provozujete jej pouze pro sportovní či jiné účely mimo silnice, lze tuto normu obejít odpojením filtru – DPF OFF Vypnuti-scr-dpf.cz. Co to pro vás bude znamenat?

silniční provoz

Zlepšení jízdních vlastností – filtr pevných částic je v podstatě nepřirozenou překážkou odvodu spalin z motoru. Průchod spalin skrze filtr snižuje výkon motoru naprosto logicky, je to podobné, jako když zapnete vysavač na koberce a pevně jej přitisknete na koberec, aby nemohl kolem nástavce proudit vzduch. Vysavač přitisknutý na koberec začne být více hlučný, ale jeho výkon sání je takřka minimální kvůli překážce v sacím otvoru. Jakmile odstraníte filtr pevných částic DPF anebo jej vypnete softwarově, rázem se motor rozběhne na plný výkon a projeví se to na jízdních vlastnostech. Lidé, kteří kdysi v devadesátých letech vlastnili dieselové auto, si tento rozdíl dobře uvědomí, protože tehdy žádné filtry pevných částic neexistovaly.

provoz ve městě

Snížení spotřeby paliva – motor, který běží s filtrem DPF, spotřebuje více paliva. Pokud jezdíte jen občas na krátké vzdálenosti a máte za rok nízký kilometrový nájezd, v zásadě vám to nemusí nijak vadit, ale u vozidel, kde se najezdí desítky tisíc kilometrů ročně, už to na vaší peněžence bude znát. Nač tedy utrácet zbytečně za vyšší spotřebu paliva, když to není nutné? Otázkou také je, co je větší ekologickou hrozbou vůči naší planetě, zda spaliny naftových motorů, anebo drancování planety, co se týče zásob ropy, jestliže potřebujeme mnohem více paliva, než je nutné. Je tedy žádoucí dívat se na problematiku vypínání DPF filtrů z globálního hlediska a posuzovat všechny faktory.